Poslovanje Čistoće u vrijeme korona krize te aktivnosti u predstojećem razdoblju, bile su teme konferencije za novinare na kojoj su govorili direktor Čistoće Tomislav Polić i gradonačelnik grada Karlovca Damir Mandić.
Brza prilagodba poslovanja
Čistoća je vrlo brzo prilagodila svoje poslovanje uvjetima nastalim uslijed korone. „Organizacijski smo se prilagodili novoj situaciji, kako operativni dio tvrtke, tako i upravni dio. Djelatnost smo u cijelosti normalno obavljali, i po pitanju prikupljanja, odvoza i zbrinjavanja otpada, kao i javne higijene, vjerujem na zadovoljstvo građana i poslovnih subjekata“, rekao je direktor Polić te se posebno zahvalio djelatnicima u operativi koji su uvjetima korone, cijelo vrijeme obavljali posao na terenu bez prekida i zastoja.
Pomoć pravnim i fizičkim osobama koje samostalno obavljaju djelatnost
Podsjetio je da je tada Čistoća donijela i mjeru sa ciljem olakšanja poslovanja pravnim i fizičkim osobama koje samostalno obavljaju djelatnost, a kojima je tada na određeno vrijeme obustavljen rad odlukom Stožera. Čistoća im za to vrijeme nije naplatila odvoz te je na taj način uprihođeno oko 150 tisuća kuna manje. Istovremeno, povećani su troškovi za nabavu dezinficijensa i ostalih dezinfekcijskih sredstava te se očekuje da će taj iznos biti blizu 150 tisuća kuna.
Ušteda i racionalizacija na svim razinama
„Proveli smo uštedu i racionalizaciju na svim razinama, stabilno poslujemo te očekujemo da bi ovu godinu trebali završiti pozitivno, ako situacija bude kakva je trenutno“, najavio je direktor Čistoće.
Izvijestio je još i da se Čistoća javila na natječaj nadležnog Ministarstva za nabavu dvokomornog specijalnog vozila za prikupljanje reciklabilnog otpada što će Ministarstvo sufinancirati sa 85 posto; u tijeku su dva natječaja za mini smećare i za kombi vozilo koje Čistoća sama financira, a pokrenute su i aktivnosti za nabavu posebnog komunalnog vozila.
U prvih 8 mjeseci prikupljeno 500 tona otpada na RD-ima
Prošle godine u prvih osam mjeseci na RD Ilovac prikupljeno je 112 tona otpada, dok je ove godine u istom razdoblju prikupljeno 300 tona, a u RD Mala Švarča 200 tona. Direktor Čistoće izrazio je zadovoljstvo navedenim podacima te pozvao građane da i dalje što više koriste reciklažna dvorišta, ali i da što više odlažu na zelenim otocima, kako bi se povećale količine reciklabilnog otpada.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić podsjetio je da je Karlovac dobio ukupno 500 spremnika za papir i plastiku, kao i zvona za staklo koji su raspoređeni po gradu, kao i da se očekuje dolazak još 22 tisuće spremnika čija bi raspodjela mogla započeti do kraja 2020. godine.
Dobro postavljena infrastruktura za razdvajanje otpada
– Napokon možemo reći da imamo dobro postavljenu infrastrukturu za razdvajanje reciklabilnog otpada i narednih tjedana i mjeseci nastojat ćemo maksimalno informirati sugrađane o svim lokacijama gdje mogu odvajati svoj otpad. Moramo osvijestiti da je to zajednička obveza svih i Gradske uprave i tvrtke Čistoća, ali i svih građana. Samo tako brinemo o okolišu. Bez obzira na Centar za gospodarenje otpadom Babina Gora, mi već sada imamo mogućnost u gradu na pristojan i kvalitetan način razdvajati reciklabilni otpad, poručio je gradonačelnik Mandić.
Za građane Karlovca – bez naknade zbrinjavanje salonit ploča
Što se tiče sugrađana koji su uslijed nedavne tuče imali oštećenja na krovovima od salonita, gradonačelnik je naglasio kako su zajedno s tvrtkom Čistoća osigurali sredstva da vlasnici kojima su krovovi oštećeni i koji mijenjaju krovove od salonita to mogu učiniti bez naknade. Ta mogućnost vrijedi do 31. prosinca ove godine, a stupa na snagu 1. listopada. Sljedeći tjedan će rebalansom proračuna biti osiguranu 130.000 kn, a ukoliko to ne bude dovoljno, bit će osigurana i dodatna sredstva.
– Jako je važno, s obzirom na posebne procedure odlaganja azbestnog otpada, da se građani informiraju i iskoriste ovu mogućnost te besplatno zbrinu azbest, naglasio je gradonačelnik.
Inače, kako je pojasnio direktor Čistoće Tomislav Polić, fizičke osobe imaju pravo besplatno zbrinuti do 200 kg salonitnih ploča koje sadrže azbest, svakih 6 mjeseci.