„Na velikoj hladnoći teško je i zagrabiti snijeg lopatom“
Nakon što je snijeg u našem gradu padao tri dana za redom, do ponedjeljka napadalo ga je oko pola metra. Unatoč velikim količinama snijega, ekipe Zimske službe Čistoće i Zelenila sa svim raspoloživim snagama danonoćno su na terenu i kontinuirano čiste sve javne površine koje su im u nadležnosti. Čistoća sa kooperantima Obrtom Ruša, Niskogradnjom Matijašić i Žeger transportima zadužena je za održavanje oko 250 kilometara javnih prometnih površina i nerazvrstanih cesta na području grada Karlovca. Od Igora Reškovca, zamjenika voditelja Stožera zimske službe Čistoće kojega smo zatekli u obilasku djelatnika u Grabriku, doznajemo kako su od kada je snijeg počeo padati, u 3. stupnju pripravnosti što podrazumijeva raščišćavanje snijega ralicama. Na terenu im je početkom tjedna bilo 16 ekipa s ralicama i to s tri kamiona, tri unimoga, četiri kombinirke, četiri utovarivača, dva traktora, te 12 djelatnika koji su s lopatama čistili prilaze pješačkim prijelazima. Reškovac napominje kako su im strojevi neprekidno u pogonu još od 2. veljače kada je počeo padati snijeg, samo su se izmjenjivale ekipe.
-Posebnih problema s obzirom na količinu padalina nije bilo, a to što ceste još svugdje nisu sasvim crne, razlog je niskim temperaturama, budući sol ne djeluje na temperaturama ispod šest stupnjeva Celzijusa, rekao je Reškovac dodavši kako bi sljedećih dana s obzirom na vremensku prognozu situacija na terenu trebala biti puno bolja. Na upit imaju li primjedbi s terena, odgovorio je kako ima i pohvala zadovoljnih građana, ali i primjedbi nezadovoljnih koji su zvali pretežno iz prigradskih dijelova grada koji nisu odmah mogli biti očišćeni.
Izvor, foto i autor: Karlovački tjednik,Sunčica Laić i V. Skukan
„Čistimo po prioritetima i sve će biti odrađeno“
-Mi čistimo po prioritetima i u zakonskom roku ćemo sve odraditi, poručio je Reškovac pojasnivši kako bi ceste drugog i trećeg prioriteta 12 sati nakon prestanka padalina trebale biti prohodne. Apelira i na predstavnike stanara da prilikom čišćenja ulaza u stambene objekte očiste i prilaze do kontejnera za otpad kako bi njihovi djelatnici mogli prići i preuzeti otpad. Što se tiče posipala, Reškovac ističe kako s obzirom na njegovu smanjenu potrošnju u studenom i prosincu, smatraju kako će im predviđena količina od 500 tona soli i 550 kubičnih metara kamenog agregata od četiri do osam milimetara biti dostatna. Trenutno, kako napominje, na zalihama u skladištu imaju 150 tona soli i 200 kubičnih metara kamenog agregata. U obilasku terena, u Branimirovoj ulici u Grabriku bio je i Dražen Petrak, poslovođa Zimske službe. Kazao je kako su svi tereni na području grada više manje prohodni. Najviše problema, kako je rekao, imaju s čišćenjem parkirališta uokolo zgrada. Pri tom su im prioriteti očistiti parkirališta na najfrekventnijim lokacijama u gradu poput tržnice ili uokolo Tekstilke. Imaju i ugovor s tvrtkom Parking, te čiste i njihova parkirališta, a naplaćuju se sam,o ona očišćena. Najveći problem im, kako je rekao, predstavlja čišćenje noću kada su zauzeta automobilima. U akciji smo zatekli Tomislav Žgelu, vozača kombinirke s ralicom koji je proširivao prometnice u centru grada kojima je ralica ranije već bila prošla.
-Danas od jutra radim na proširivanju raskrižja i čišćenju parkirališta u stambenim blokovima na području Luščića, Novog Centra, Grabrika i Rakovca, rekao je Žgela koji ralicu vozi šest godina. Napominje kako mu posao nije težak, a najveći problem predstavljaju mu vozila koja nisu parkirana na parkirališnim mjestima pa je s ralicom teško prolaziti. Ističe i kako mu je lakše raditi noću kada nema prometa. Ivan Klarić vozač kamiona s ralicom također je čistio prometnice u prvoj zoni, a s njim u vozilu bio je i cestar Ivica Bišćan koji mu pomaže oko sustava za posipavanje, odnosno prilikom utovara materijala za posipavanje i spuštanja posipača. Klarić koji već 15 godina zimi radi na ovakvim poslovima i ima veliko iskustvo, naglašava kako je zapravo jedva dočekao snijeg i kako ovih dana pun adrenalina i entuzijazma uživa u čišćenju gradskih prometnica i parkirališta. Ovaj vozač napominje i kako se od lani moraju strogo pridržavati pravila da nakon svakih četiri i pol sata vožnje moraju obavezno stati 45 minuta. Koliko im to, kako kaže s jedne strane dobro dođe, toliko ih nekada zapravo ometa da završe započeti posao do kraja.
U gradskoj četvrti Grabrik zatekli smo i Darka Kesića koji je svojevremeno bio proglašen čistačem godine, kako pomoću lopate odbacuje snijeg i čisti prilaze pješačkim prijelazima. Iako je vani bilo nekih minus osam stupnjeva, Kesić je rekao kako mu, dok obavlja ovaj naporan fizički posao, uopće nije hladno već se dobrano zagrije. Napomenuo je kako je zbog ovakve situacije radio uzastopno dva vikenda za redom. Njemu od ukupno 12 rajona na području grada pripada onaj u Grabriku. Kaže kako je najgore u jutro kada su temperature vrlo niske pa je ugaženi i tvrdi snijeg lopatom gotovo nemoguće zagrabiti. Ipak, kako naglašava, poslovođe im izlaze u susret, pa kada su temperature „debelo“ u minusu, puste ih da se griju u tvrtki dok hladnoća malo ne popusti. I djelatnici Zelenila sa svojih pet dežurnih ekipa danonoćno, koristeći svu raspoloživu mehanizaciju, posljednjih dana čiste gradske šetnice, nogostupe, mostove i stepenice od leda i snijega. U punom pogonu su im tako tri mala traktora s ralicama i posipačima, veliki traktor s ralicom i posipačem te kombinirka. Poseban problem i njima su stvarale vrlo niske temperature koje su sprečavale otapanje leda sa posipanom solju, pa su njihovi radnici led uklanjali ručno pomoću krampica i lopata. Nakon padalina očistili su gradske četvrti, prilaze školama i bolnici te dio Švarče koliko je bilo moguće. Na Švarči su krenuli i s odvozom snijega kako bi se pješacima omogućilo kretanje nogostupom. Nakon užeg dijela grada, nastavili su s čišćenjem Mostanja, Turnja i Borlina. Igor Reškovac ističe kako se primjećuje da sve više građana kupuje zimsku opremu te je po tom pitanju vidan napredak.Građanima poručuje im i da budu strpljivi jer se radi o velikim količinama snijega, ali i da je najgore iza nas. Ističe i kako je primjerice Branimirovom ulicom ralica u tri dana prešla barem 30 puta, ali kako se efekti ne vide sve dok snijeg pada.
„Ne ostavljajte vozila na prometnicama“
Članovi Zimske službe također apeliraju na sudionike u prometu da pripaze na zaustavljanje i parkiranje svojih vozila, odnosno da ne ostavljaju vozila na prometnicama kako bi omogućili nesmetan prolazak ralica po gradu, a pješake na osobit oprez prilikom prelaska prometnica te mogućnosti odrona snijega i leda s krovišta. Također, podsjećaju da su vlasnici i korisnici stanova kao i poslovnih prostora obavezni u vrijeme poledica i oborina posipavati, održavati i čistiti pješačke površine ispred navedenih objekata, čistiti stepeništa i ulaze u stambene zgrade, uklanjati led i snijeg s krovova kada je narušena sigurnost prolaznika. U protivnom, to će na njihov trošak, uz pokretanje prekršajnog postupka, učiniti komunalni redari. Reškovac koji s direktorom Čistoće Ivanom Polovićem svake večeri obilazi djelatnike po svim zonama ma kraju izražava zadovoljstvo i zahvaljuje svim članovima Zimske službe na predanom i požrtvovnom radu.
{yoogallery src=[images/stories/Slike/zimska2012] height=[100]}