Gradonačelnik grada Karlovca Damir Mandić, njegov zamjenik Ivan Mrzljak i direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević danas su na Odlagalištu otpada na Ilovcu predstavili prijedlog Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području grada Karlovca.
Podsjetimo, Vlada je donijela u svibnju Uredbu o gospodarenju komunalnim otpadom koja je stupila na snagu 1. studenog i čija je odredba da u tri mjeseca sve jedinice lokalne samouprave moraju donijeti odluke o otpadu. Tako spomenutu Odluku treba donijeti do 1. veljače 2018. Grad Karlovac ju je zajedno s tvrtkom Čistoća izradio i ona je od danas na javnom uvidu građanima Karlovca. Javni uvid će trajati do 8. siječnja iduće godine, a negdje oko 20. siječnja predviđeno je njeno donošenje na sjednici Gradskog vijeća, kako bi ona stupila na snagu 1. veljače. Poslije donošenja odluke tvrtka Čistoća treba donijeti cjenik usluga i predložiti ga gradonačelniku na potvrdu. Nakon suglasnosti gradonačelnika, u roku od 30 dana, on bi stupio na snagu.
– Samom Odlukom je predviđeno da cjelokupan sustav treba stupiti u funkciju u roku od 12 mjeseci od donošenja cjenika iz dva razloga. Prvi je razlog nabaviti svu infrastrukturu, dakle i vozila i posude te još jednu sortirnicu. Odluku ćemo sukcesivno uvoditi u funkciju. Drugi važan posao koji treba odraditi tvrtka Čistoća je da sa svakim korisnikom, bilo da je to fizička ili pravna osoba, treba potpisati Ugovor, koji se ovom odlukom naziva Izjava. Njih je 25 tisuća, s tim da treba naglasiti da svaka ta Izjava odnosno Ugovor neće biti isti, kaže zamjenik gradonačelnika Ivan Mrzljak.
Nacrt Odluke sadrži 37 članka, a najbitnije dijelove izdvaja direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević.
– Odlukom smo predvidjeli da je kriterij obračuna odvoza otpada volumen po korisniku. Korisnike smo podijelili u dvije skupine; individualnog i kolektivnog stanovanja. Predlažemo odvoz miješanog i bio otpada jednom tjedno, s tim da će papir i plastika biti odvoženi jednom mjesečno. Vodit ćemo računa kod zbrinjavanja bio otpada, posebice u ljetnim mjesecima. Sa svakim ćemo korisnikom sklapati Ugovor, odnosno Izjavu. Njime će moći birati način usluge koji će im Čistoća pružati.
Govoreći o cijeni ovog načina usluge Škrtić Pucarević je rekla.
– Napravljena je tako da će naplatni dio biti zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada i biopada, a nenaplatni dio će biti kao i do sada jednom godišnje zbrinjavanje glomaznog otpada i zbrinjavanje ostalog reciklabilnog otpada. Cijena usluge sastoji se od tri dijela sukladno Uredbi, što je prilagođeno i našoj Odluci. Prvi dio je cijena zbrinjavanja javne usluge miješanog, komunalnog i bio otpada, drugi dio je obvezna cijena minimalne usluge i treći dio je ugovorna kazna. U članku 26. nacrta ove Odluke taksativno su, pak, navedene odredbe ugovorne kazne.
Gradonačelnik Damir Mandić je govoreći o nacrtu Odluke o otpadu istaknuo.
– Dobro je da se svi u gradu Karlovcu osvijestimo da su pred nama, što se tiče gospodarenja otpadom, ne samo velike odluke nego i velike promjene u navikama. To će se najviše osjetiti u tvrtki Čistoća koja mora cijeli sustav organizirati i provesti, ali i svih nas koji živimo u gradu. Želja nam je pozvati sve u gradu Karlovcu koji su vezani uz otpad, od udruga i građana, da se uključe i da vide što ta Odluka donosi i što ona predlaže.
Gradonačelnik je preporučio svim javnim ustanovama koje su vezane uz Grad da od 1. veljače krenu sa razdvajanjem otpada. Također je najavio održavanje edukacija, radijske emisije, letke, tribine i slično.
– Ono što je bitno, kada govorimo o razdvajanju, važno je imati na umu da nam je cilj da razdvajnjem smanjujemo cijenu. Očekujemo angažman svih nas i onog trenutka kad proradi Centar za gospodarenje otpadom zatvorili smo cijeli krug gospodarenja otpadom u gradu Karlovcu, poručio je gradonačlenik Mandić.
Prema procjenama vozila i posude koštat će oko 10 milijuna kuna, a Čistoća će se javiti na natječaje Fonda i resornog ministarstva kako bi osigurali ta sredstva. Za nepridržavanje Odluke predviđene su i kazne, a kontrolirat će se po prijavama komunalnih redara, dojavama građana i slično. (tekst i foto: www.karlovacki.hr) (05. 12. 2017.)